Vertrek Pangkor naar Langkawi

14 december 2010 - Langkawi, Maleisië

De laatste avond in Pangkor was erg gezellig. We hebben ons buikje rond gegeten met de visvangst van de dag en hadden live entertainment van wat schattige lokale kindjes.

De volgende ochtend zijn we bijtijds weer met de taxi naar de haven gegaan om met de ferry weer naar Lumut te gaan. Aangekomen in Lumut hebben we een buskaartje gekocht naar Buttersworth, een plaatsje aan de kust. Het zou een ritje worden van ongeveer 3 uurtjes en een kaartje kostte maar 4 euro!

Toen we aankwamen in Buttersworth gingen we met de veerboot naar Penang, wederom een eilandje. Aangekomen met de veerboot in Georgetown, de grote stad op het eiland, bleek al snel dat het eiland niet ons ding bleek. We hebben in het noorden van het eiland overnacht in Taluk Bahang, een typisch Maleis dorpje. Op zich heel leuk, maar er was geen lekker strand en er was in de buurt niet veel te doen. We hebben na een heerlijk nachtje slapen de veerboot maar weer terug genomen naar Buttersworth. Vanuit daar zouden we weer met de bus naar Langkawi gaan.

Op de ferry hebben we een hele lieve vrouw ontmoet, Margie. Zij reist al 6 jaar door Azie en heeft ons allemaal tips en trucs geleerd. Zeer leuk reisgezelschap. Ze heeft zelf op Langkawi een resort gehad en kon ons alle ins en outs vertellen over het eiland Langkawi.

Omdat Margie ook naar Langkawi ging besloten we met zijn drietjes te reizen. Na eerst een uur in de bus gezeten te hebben moesten we overstappen naar een andere bus voor nog een ritje van ongeveer 25 minuten naar de haven van Kedah Kelau. Aangekomen in Kedah Kelau hebben we een ticket voor de ferry gekocht naar Langkawi. De tocht op de ferry duurde een kleine 2 uurtjes.

Margie heeft voor ons wat kennissen gebeld op het eiland voor een confortabele slaapplaats. Na eerst Margie te hebben afgezet op Foxhill zijn wij doorgereist naar Pantai Cenang op aanraden van Margie. We hebben een accomodatie gevonden vlak aan het strand, het AB motel. Schone, mooie kamers en warm water, best lekker na 3 dagen koud douchen!!!

We willen Leo bedanken voor deze tip, hij heeft niets te veel gezegd. Wat een prachtig eiland is dit!!!! We zijn van plan hier een paar dagen te blijven om het eiland te verkennen.

Gisteravond hebben we op het strand een paar biertjes gedronken bij Babylon, een reggae bar waar live muziek werd gespeeld, heel relaxed........Zo onder een heldere hemel vol met vallende sterren. Onze wensen konden niet op!

Vanmorgen werden we vroeg wakker na weer heerlijk geslapen te hebben. Lekker ontbeten en nu jullie weer op de hoogte houden. Vandaag gaan we chillen op het strand en een beetje bijkomen van de reis van gister.

Het is weer erg warm hier, maar wel aangenaam en bij jullie....???????? ;-p

Vandaag is Gert-Jan ook jarig dus broertje: HAPPY BIRTHDAY TO YOU!!!!!! Hankie pankie shanghai!!

We houden jullie op de hoogte van onze avonturen op Langkawi

Check onze nieuwe foto's van Pangkor en Langkawi! Er volgen natuurlijk  nog veel meer moois...

Dikke kus van ons

P.s: Oma, we zijn gek geworden op thee tarik... Kunt u die ook maken??? Dan kunnen we thuis nog nagenieten...

We besloten om naar het eiland Langkawi te gaan.

1. Gert-Jan:
    15 december 2010