Pulau Weh, Noord Sumatra, Indonesie

7 januari 2011 - Sabang, Indonesië

Hallo allemaal!

Wees maar niet bang... we`re still alive and kicking!!! Daar gaan we...

Zoals bij de meesten wel bekend zijn we op 30 december aangekomen in Jakarta. We logeerden in het Millennîum Hotel, in het financial district van Jakarta. Een groot, luxieus hotel, lekker centraal gelegen. We schrokken behoorlijk toen we in Jakarta aankwamen. Als eerste werden we bij aankomst op de airport besprongen door hordes mensen die ons wel een taxi konden aanbieden.... Ppfff.. Dat is wennen... Uiteindelijk zelf een taxi uitgekozen die ons naar het hotel heeft gebracht. We zijn in totaal 3 nachten in Jakarta gebleven. Ook hier hebben we dus Oud & Nieuw gevierd. Omdat we al van diverse mensen hadden gehoord dat het overal een chaos zou zijn, besloten we lekker relaxed in het hotel te blijven. Wat uiteindelijk resulteerde in een zeer geslaagde avond in de hotel bar met het management van het hotel. We zijn behoorlijk beschonken geworden en het management deed vrolijk met ons mee, en gingen af en toe nog verder... We zijn uiteindelijk om een uur of  half 5 maar naar de kamer gestrompeld....We hebben niet alleen 3 dagen in het hotel rondgehangen maar hebben de stoute schoenen aan getrokken en besloten al wandelend de stad te verkennen... Hahahahahaha!!!! Na 200 meter compleet bezweet te zijn en bevangen door de uitlaatgassen, zijn we maar een taxi ingestapt en om ons te laten afzetten bij een shopping mall, Plaza Indonesia. Jeetje, de taxi chauffeur had er wel een plattegrond bij mogen geven... Mega!!!! Maar wel lekker koel. Na hier te hebben geshopt, afgekoeld te zijn en ons buikjes rond hebben gegeten in een Thais restaurant, zijn weer naar onze kamer gegaan om ons op te frissen voor NYE.... Na een heerlijk buffet kon het feest beginnen! Een band zorgde voor live entertaiment en de toeters en de punt hoedjes deden de rest... Er was geen champagne te krijgen... maar uiteindelijk toch een flesje kunnen scoren.. waarschijnlijk de enige in het hele hotel, dat bleek ook wel uit de prijs 1,200,000,- gelukkig wel in roepiah (= 80 eu) Je begrijpt dat we hier miljoenen uitgeven....Later op de avond hebben we de managers zien aftakelen en zichzelf zien onder kotsen... toen besloten we er maar een einde aan te breien.

HAPPY NEW YEAR TO EVERYBODY!!!!

1 januari hebben het adres waar oma vroeger heeft gewoond opgezocht en gevonden. Helaas was er een hoop veranderd en stond er nu een grote bioscoop op de plek waar oma`s kampong stond, helaas....Terug naar het hotel om onze spulletjes weer bij elkaar te zoeken en ons voor te breiden voor ons vertrek richting Pulau Weh. Daarvoor moesten we de volgende ochtend namelijk om 05:00 uur opstaan omdat we om half 9 zouden vliegen richting Banda Aceh.

Bij aankomst in Banda Aceh (de noordelijkste stad op het vaste land van Sumatra) waren WIJ eens de toeristische attractie!!! Zodra we het vliegtuig uitkwamen vroegen er mensen of ze met ons op de foto mochten... Grappig toch!? Wij zijn de beroerdste niet, dus hebben even onze poseerkunsten laten zien... We zijn er best goed in!

We werden opgehaald door een taxi om ons naar de ferry te brengen. De taxi hadden we geregeld via het resort. Bij aankomst in de haven konden we meteen de ferry opstappen om koers te zetten naar Sabang, de haven van Pulau Weh. (aanlegsteiger....) Aangekomen op Pulau Weh, werden we wederom besprongen door mensen die babbeltje wilden maken of ons een taxi wilden aanbieden. Ook het vervoer naar het resort, (een eco-lodge, alles is gemaakt van bamboe of andere natuurprodukten) was van te voren al geregeld. Het duurde een half uurtje om bij het resort te komen. Eenmaal aangekomen bij Freddie`s (http://www.santai-sabang.com) stonden we even met ons bekkie vol tanden, we vielen echt even stil... Wat een paradijsje op aarde zeg, geen worden om dit te omschrijven, daarom de site maar even toegevoegd, so you can see for yourself...

We hebben een fantastisch bamboe hutje voorzien van balkon met hangmat, bamboe bed en gelukkig een normaal toilet en een warme douche. We hebben uitzicht op de blauwe zee omringd met palmbomen...Na onze spullen in de kamer te hebben gedropt hebben we direct de kookkunsten van Freddie uitgeprobeerd......Wat op de site staat is niets van gelogen, Feddie is een uitstekend kookfanaat!!!!! Elke avond kookt hij voor de gasten een 4 gangen diner uit alle windstreken van de wereld. Na ons buikje rond te hebben gegeten zijn we lekker in ons bamboe bedje gaan liggen want we hadden een pittig dagje achter de rug, en zijn in slaap gevallen......dat ging prima met de zee op de achtergrond!!!!!! Na een goede nachtrust stond het ontbijtbuffet op ons te wachten wat uiteraard weer uitstekend was. De eerste twee dagen hebben we lekker relaxed aangedaan en geluierd op het strand. Toen we bijgetankt waren en onze longen smog vrij waren besloten we onze longen op een andere manier te testen......PADI TIME!!!!!!! Voor de leken onder ons, een duikcursus in de prachtige wateren van Pulau Weh. We hadden ons laten vertellen dat dit de mooiste en beste plek is om te duiken en je Padi te behalen en het is waar...je kan hier FANTASTISCH duiken.. .so why not!!! We kunnen jullie alvast verklappen dat het inderdaad waar is wat ze zeggen en voor 280,- eu konden we het niet laten.....We deden de cursus samen met David, een jongen uit Luxemburg, die we hebben leren kennen in ons resortje. Dankzij zijn laptop kunnen we jullie weer lekker jaloers maken met onze fantastische ervaringen en foto`s.  Internet staat hier namelijk nog in de kinderschoenen, zo heeft Freddie 3 jaar moeten wachten op een creditcard machine die overgens gister (6 jan.) geleverd en geinstalleerd is. Na drie dagen studeren en 2 proef duiken zijn we vandaag alle drie voor het theorie gedeelte geslaagd. Het praktijk gedeelte hebben we tijdens de proefduiken afgerond. Morgen (8 jan.) gaan we lekker fun diven en genieten van de mooie vissen, koralen, schilpadden en haaien die deze plek rijk is.

Dinsdag moeten we helaas dit mooie plekje verlaten om het te verruilen voor een ander mooi plekje, Bukit Lawa. Hier gaan we de oerang oetgangs en wilde olifanten proberen te spotten. Mocht er nog tijd over zijn dan willen we ook nog een bezoekje brengen aan het vulkanische meer Lake Toba.......

Genoeg te doen dus.........

Tot het volgende avontuur...........xxray en an!!!!!!