Weg uit Langkawi en beland in.....

23 december 2010 - Ipoh, Maleisië

Daar zijn we weer... en dit keer vanuit... Zeggen we lekker nog niet, want jullie moeten eerst het HELE verhaal lezen....

Let's go!

Met pijn in ons hart hebben we Langkawi verlaten en koers gezet richting Ipoh, volgens onze travel bible, best een leuke bestemming met bezienswaardigheden die de moeite waard zijn. Wij vol goeie moed op weg met de bus naar Ipoh. We werden 's ochtends om 11 uur bij ons hotel opgehaald met de taxi die ons naar de haven bracht. Daar even een lekker bakkie bij Starbucks gescoord (het koffie zaakje bij het hotel had al 2 dagen geen koffie omdat hun apparaat kapot was) en op de ferry naar Kedah Perlis gestapt. De tocht duurde ongeveer een uurtje.

Eenmaal aan de overkant hadden we nog wat tijd te doden. We kwamen om 14:00 uur aan en de bus richting Ipoh vertrok pas om 15:45 uur. Tijd voor een goede lunch aan de overkant van de weg. Na een lekker rijstmaaltijd met onze handen gegeten te hebben (Jeetje, wat zijn we al ingeburgerd) Hebben we nog een uurtje op het busstation doorgebracht. Stel je er niet al te veel van voor... Het is een dakje op een paar palen gezet met daar onder daar-krijg-je-pijn-in-je-reet-bankjes-van. Dus je kan je voorstellen dat een uur lang duurde. Over de toiletten nog maar niet gesproken te hebben, dus dat doen we dan ook maar niet.... We waren blij dat we eindelijk in een freaking freezing  bus konden plaats nemen. 4 uur lang in de kou zitten... De airco stond op standje ijspegel-aan-je-neus!!!

Na een tocht van 4 uur behoorlijk verkleumd te zijn kwamen we aan op het niet veel betere busstation van het altijd gezellige Ipoh....Ja Ipoh.....

Volgens onze travel-bible the lonely planet was het New Caspian hotel een goed hotel voor een leuk prijsje... Dat was waar we naar op zoek waren!! Door eerst opgelicht te worden door de taxi chauffeur, die veel te veel vroeg voor het ritje en het vertikte om de meter aan te zetten, waren we al lang blij dat we naar het hotel konden, het was immers al een uur of 21:00 's avonds en we wilden graag douchen, eten en slapen... Zo'n busritje hakt er behoorlijk in!

Daar kwamen we aan in ons " geweldige"  hotel!!!!!!! We werden ontvangen door een Indier (je weet hoe we daarover denken, dus ja, we waren moe.....)Hij was heel maar dan ook heel vriendlijk, achteraf weten we ook waarom.... We kregen 2 kamers toegewezen waar we uit mochten kiezen en hij zou een leuk prijsje maken, ook daarvan weten we nu achteraf waarom...

Kamer 1: niet veel soeps en errug vochtig, dus die viel al af, we hadden geen zin om in een vocht-stinkhol te slapen. (kamer 105) Ondanks onze vermoeidheid.

Kamer 2: Nummer 114, een hele ruime kamer met 3 slaapplekken en een grote badkamer. Het was niet helemaal spik en span, maar ja, we zouden de volgende dag wel een ander hotel zoeken of doorreizen ergens anders heen.

De stad op het eerste gezicht was het ook niet  helemaal, het gevoel zat niet lekker, en we werden al meteen gewezen op tasjes dieven en andere ellende.

We hebben RM70 (E 15,-) betaald voor deze kamer. De indier wees ons op een food court waar we nog wel iets goeds te eten konden scoren. Lekker!!! We we're hungry!!!

We hadden geld gepind voor het hotel en te eten gehaald en besloten dit op onze kamer op te eten met een lekker biertje.... En dan ineens.... GADVERDAMME!!!!!!!!! ER KROOP EEN KAKKERLAK UIT HET BED!!!!!!! Meteen besloten hier geen minuut langer te blijven. Na het bed geinspecteerd te hebben bleek dit goede voeding te zijn voor kakkerlakken die niet op dieet zijn en natuurlijk het overige ongedierte. Het was niet verantwoord om daar ook maar 5 minuten op te liggen laat staan..... hahaha te slapen! We hebben de kakkerlak gevangen in een glaasje en de Indier er maar bij gehaald.... We kregen als reactie:" It's just one roach, i give you new room" waarop wij zeiden:' Opdonderuh vieze indier, als er eentje zit dan zijn er hele kolonie's van" "Then i spray room for you" WHAT!!!! Die vent is gek... Met veel pijn en moeite ons geld terug gekregen te hebben zijn we door gelopen naar een duurder hotel, die een paar honderd meter verop stond, die wij tevens geselecteerd hadden als "plan B" Maar goed ook... Een goede voorbereiding is het halve werk.

Aangekomen bij het lucky Hot hotel (tja het klinkt als een hoerentent, maar ach als er maar geen kakkerlakken zitten in bed) Voor deze kamer betaalden we nog niet veel RM 118 (=E 30 ) Een heerlijke kamer met een heerlijke hete douche. Ook iets wat we al 2 weken niet echt gehad hadden.

De volgende ochtend werden we uitgerust wakker en wilden de bus naar de Cameron Highland nemen. Maar helaas die hadden we net gemist... We wilden niet langer in Ipoh blijven en hebben de bus genomen weer naar Lumut om vervolgens weer naar Pangkor Island te gaan waar we onze reis ook min of meer zijn begonnen.

Zo hebben we kennis gemaakt met de 57 jarig buschauffeur Alex, zijn bus was niet veel jonger, zijn remmen deden het gelukkig wel... De lieve man vroeg of we achter hem wilden zitten zodat we hem engels konden leren. We hebben erg gelachen en de 2 uurtjes in de bus vlogen voorbij.

Nu zitten we zoals gezegd weer op Pangkor Island waar we in een chalet aan het strand zitten... We vonden dat we ons na ons avontuur wel een kadootje mochten geven. We vieren hier tenslotte ook kerst!!

We blijven hier tot woensdag ochtend en zullen dan met de bus naar Kuala Lumpur gaan, waar we onze avonturen in Maleisie zullen beeindigen. Donderdag ochtend om 09:10 uur lokale tijd zullen we naar Jakarta, Indonesie vliegen voor een heel nieuw avontuur.

Voor de thuisblijvers... MERRY X-MAS!!!!! lOT'S OF LOVE, HUGS AND KISSES..

RAY EN AN

1. Miranda:
    24 december 2010
    Hey schatties

Altijd lekker een bed met een kakkerlak, maar gelukkig daarna een goed hotel gevonden met een werkende en warme douche.

Ik wens jullie hele fijne en vooral warme kerstdagen toe, want hier is het nog steeds koud en hebben we een witte kerst.
    Voor woensdag alvast een goed reis en tot het volgende berichtje.

xxxx
    Miranda en Jeroen
  2. Oma:
    29 december 2010
    Lieverds,
    Wat een leuke verhalen. Het kost steeds meer tijd om alles te horen. Ik geniet van jullie avonturen en krijgt daar de reiskriebels van.Oma vindt het goed dat jullie naar Sumatra gaan. Jakarta is niks aan (horen jullie het haar zeggen). Oma wenst jullie nog veel plezier en een goede jaarwisseling en een gelukkig 2011. Een jaar vol vrede, liefde en bezinning.
    Dikke kus van jullie oma Wiesje