Update Langkawi Island

20 december 2010 - Langkawi, Maleisië

Hallo allemaal!

We zitten nog steeds op het prachtige Langkawi. We zijn hier niet weg te slaan. Omdat we toch een keer verder moeten hebben we 2 dagen geleden toch maar onze runaway tickets geboekt.

Ons avontuur zal morgen (woensdag de 22ste) verder gaan.  We gaan weer met de ferry naar het vaste land. Daar zullen we op een bus stappen richtig de stad Ipoh. We zullen daar een dag of 2 blijven, maar we zullen zien. Wie weet is het daar ook net zo leuk als hier en blijven we langer, korter kan natuurlijk ook. Uiteindelijk is het de bedoeling dat we doorreizen naar de Cameron Highlands om lekker door de jungle te trekken.

Helaas is het de afgelopen dagen wat bewolkt geweest. We hebben 2 dagen zeer relaxed aan gedaan. Ray had besloten om 's ochtends te gaan hardlopen op het strand op zijn blote voeten. En wat denk je...???? Zijn hele voeten vol met dikke blaren!!! Kneus!!! Maar goed dat we een hele grote EHBO doos bij ons hebben zodat Annelies alle (!!!!) blaren kon doorprikken.... Hij loopt nu alleen een beetje moeilijk en het hardlopen op het strand staat nu even op een laag pitje.

Omdat het lopen wat lastig ging hebben we gisteren maar een scooter gehuurd om het eiland rond te crossen. Zo belandden we op de allermooiste plekjes die het eiland rijk is.

Als eerste belandden we op een verlaten strandje.... Waar de apen je om de oren sprongen! Ze waren not amused met onze komst en hebben ons min of meer de deur gewezen... Monkey butt!!!! Na snel onze spulletje weer ingeladen te hebben, zijn we weer op onze motorbiesieklette gestapt en verder gesjeest met ons apenstaartje tussen onze benen...

Zo belandden we bij het Geo Park van Langkawi. Een soort dierentuin, maar dan met gratis toegang... Je begrijpt dat we snel binnen waren. We hadden onderweg op een bordje " elephant adventure" gelezen en dat trok onze aandacht.

Eenmaal binnen hadden we de olifant snel gevonden!!! Tegen een kleine bijdrage (E1,20) konden we de olifant voeren!! HOW COOL IS THAT!!! Toen we de verzorger vroegen of de olifant nooit vol zat doordat hij door al die mensen gevoerd werd kregen we een lach als antwoord en: " he eat's about 300 kilo per day" Daar stonden we dan met onze mandje met een paar banaantjes plakjes brood en 2 stokjes bamboe. Hahahahaha!!

Nadat we de olifant gevoerd hadden en verder door het park liepen viel ons oog op een poster die vermeldde dat er ook ergens een tijger rond zou lopen.... Wij zoeken... Uiteindelijk maar aan iemand gevraagd die ons de weg wees. Wow!! en daar wassie... Een big ass tiger!!! Helaas hebben we daar geen foto van, want dat was niet toegestaan... flauw zeg! PPfffff....

Toen maar weer op het scootmobieltje gestapt en verder het eiland verkennen. We kwamen langs een Crocodile Farm maar hadden helaas niet genoeg geld bij ons voor de entree gezien de pinautomaten hier schaars zijn en de entree RM 20 was (= 5 euro) We hadden nog RM 40 op zak, maar er moest nog gegeten, gedronken en getankt worden. Helaas geen krodillen leren tas voor An en geen mooie schoentjes voor Ray ;-) Op naar het volgende avontuur.

En zo'n mooi plekje hadden we nog niet gezien... En wat een rust die we daar vonden... Een prachtige waterval die al bijna 500 miljoen jaar oud was (tja dat geloven de toeristen vast wel)

Helaas bij het meertje waar je kon zwemmen vonden we een paar badende paki's die hun haar aan het wassen waren... WTF!!?? Hebben ze zelf geen douche!!?? UHM, waarschijnlijk niet...  Daarom ruiken ze ook zo (Niet persoonlijk bedoeld) Zoals jullie merken hebben we een beetje een aversie ontwikkeld tegen paki's, chinezen en indiers. Dat is hier een beetje het aso volk op dit eiland. Hoewel de Noren in de kamer naast ons er ook wat van kunnen en die met 1 been al in de categorie liever-kwijt-dan-rijk vallen. (Niet persoonlijk bedoeld) Maar we moesten het even kwijt.

Op de terug weg hadden we behoorlijke trek gekregen en stopte bij het eerste de beste stalletje aan de kant van de weg waar we voor RM 19 (= E4,20) onze buikjes weer rond hebben gegeten.

We waren om een uur of 17:00 weer terug bij het hotel en zijn het eiland in een kleine 5 uurtjes rond gereden. We hadden de scootersleutel net op tijd ingeleverd, want toen we op onze kamer zaten stortte er weer super tropische harde plensbui uit de hemel. Maar des al niet te plus, de scootertrip is zeker de moeite waard geweest!!!

Vandaag gaan we lekker een beetje hangen en ons voorbereiden om de 6 uur durende trip van morgen naar Ipoh.

Keep in touch....

Ray en An

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Miranda:
    21 december 2010
    Super cool om te zien wat jullie allemaal aan het doen zijn en dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Alleen Ray niet echt handig dat je blaren op je voeten hebt, maar gelukkig is Annelies zo handig :) dat je gelijk weer aan de betere voet bent :)

Succes met de reis van morgen en geniet van het weer ook al is het een beetje bewolkt, want hier sneeuwt het nog steeds. Het is hier een wit wonderland met sleetje rijden en sneeuwpoppen bouwen.

Liefs Miranda