Nog steeds aan het relaxen in Pankgor

27 december 2010 - Lumut, Maleisië

Hallo allemaal,

De kerst zit er weer op en het eiland is weer lekker rustig. We hebben inmiddels onze intrek genomen in onze Beach villa, erg relaxed!!! We zitten pal aan het strand (vandaar ook Beach villa) en horen bij de ochtend gloren het relaxte geluid van het kabelende water en fluitende vogels. Aan het einde van de middag halen we meestal een paar biertjes en drinken die op ons balkonnetje uitkijkend over de baai. We zijn hier om 23.00u helemaal uitgeput en liggen dan ook elke avond vroeg in bed. We zijn dus lekker uitgerust........

Gister hebben we heerlijk gegeten in een restaurantje waar we eigenlijk al drie dagen wilden eten, maar door de drukte van de afgelopen dagen, we elke keer naast een tafeltje grepen. Gister dus eindelijk mazzel!! We schoven aan bij een stel uit Schotland die woonachtig zijn in China en hier de kerstdagen doorbrachten. Na de kaart aandachtig te hebben gebestudeerd, hebben we alles maar besteld wat ons lekker leek, want voor de prijs hoefden we het niet te laten (rm 38=E 8,50,-). We hadden heerlijke gestoomde schelpjes, garnalen in zoetzure saus, gestoomde zeewier in knoflook, kip met een lekker sausje en natuurlijk rijst!! De portionering was behoorlijk dus we hebben onze buikjes rond gegeten. Na terug komst in ons resort begon de maag van An een beetje te rommelen. Waarschijnlijk zat er een schelpje bij die het niet eens was te worden opgegeten en begon met protesteren in An haar buikje. Geen zorgen An ligt niet doodziek op bed!!! We hebben alleen een abbonnement op het toilet moeten aanschaffen, maar dat zijn ook de kosten niet, die was inbegrepen bij de prijs van onze Beach villa. Vandaag maar een rustig dagje inplannen en....Ja, ja, INDO VOORBEREIDEN!!!!!

We gaan proberen een vlucht te boeken van Jakarta naar het noord-oosten van Sumatra. We proberen op Medan te vliegen om vervolgens naar Pulau Weh te gaan, wat een waar onderwater paradijs schijnt te zijn. De bedoeling is om te gaan zwemmen, duiken, snorkelen en wie weet wel met haaien of schilpadden zwemmen vooralsnog we zien het wel.

Jullie horen van ons.........

Groetjes uit Maleisie van ons

1. mams:
    27 december 2010
    leuke verhalen steeds,kijk er steeds naar uit....ben benieuwd naar de home-video's :-) beterschap lies en goeie reis verder en voorzichtig...xxxxx luv you xxxx mams
  2. Loret:
    27 december 2010
    LEUKLEUKLEUKKK!! Na elk verhaaltje weer meer overtuigd om ook die richting op te gaan!!
    Awhh liessss, get well soonnn.. Goede reis naar jakarta en sumatra enzooo, be safe schatjessss! HAPPY NEW YEARRR (alvast)! xxxxxxxxxx
  3. Miranda:
    28 december 2010
    Hey,

leuk om te lezen hoe het gaat met jullie,maar nu allebei niet meer ziek worden of blaren krijgen he :)
    Alvast een goede reis voor morgen en een super nieuw jaar alvast.

veel liefs Miranda
  4. Maudje:
    29 december 2010
    Geweldig dit! 't is echt genieten wat jullie doen he (en mee genieten door jullie verslagjes..krijg er ook zin aan..).

uhmm, geen gekke hele - kleine - beessies daaro?? Van die creepy onderkruipsels? Snakes en ander mooi spul? Hoe zijn de mensen daar? Is dat per streek verschillend?
    Nah, tante hier is btje nieuwsgierig...aan die andere kant..toh
  5. mama en papa:
    29 december 2010
    Hoi lieverdjes,
    Lekker hoor dat relaxen, wij worden alleen al van de verhalen ontspannen. Heerlijk zo bij de kachel voor de tv haha. Jammer van de Highlands, maar misschien kunnen jullie dat goed maken op Sumatra. Het eten wat jullie gegeten hebben, lijkt erg veel op onze kerstmaaltijd. Sambal goreng boontjes, sambal goreng ei,
    kip, kipsmoor, sajoer groenten en rijst. Verder nog zalmsalade, gevulde rosbief, gevulde gehaktpasteitjes, gerookte ham op bout, kaasjes, nootjes, ijs, apfelstrudel, koffie, thee en heerlijke wijnen.
    Gisteren hebben we maar stampot peen en uien gegeten met een lekkere rookworst. KRIJGEN JULLIE AL HEIMWEE???
    Genieten hè ja luitjes, wij genieten via de site met jullie mee. Enneh An, kakkerlakken bijten niet hoor, ze eten alleen poep.
    Had hem bewaard dan had hij al jou buikperikelen kunnen opeten.
    DOEOEOEOEOEOEOEIII, mama en papa
  6. tante lin:
    30 december 2010
    hoi rayenan,
    super leuk om jullie avonturen te lezen.
    vooral de kakkerlak.....iehwww...ransig goor in je bed..
    De mooie natuur pics zijn een lust voor het oog, witte stranden, watervallen etc... Prachtig om te zien hoor. Als je zulke mooie plaatjes om je netvlies te zien krijgt dan heb je zo'n ontzag voor de Creator die zo iets moois kan bedenken en creëren. Van Gogh en Rembrandt ..pff zijn er niks bij vergeleken..ja tog!

leuk dat jullie ook de scooter pakken. lekker he.. Op Bali hadden wij er ook van genoten. Je ziet meer van het (ei)land en je ontdekt plekjes die je normaliter misschien niet eens zou zien.

Hahaha, eten met de hand, stelletje inboorlingen..
    maak dan foto, tante lin wil zien hoe An aan het makanen is met haar jari.

nou rayenan... genietse en ik ben erg benieuwd naar Indonesië.

dikk ciums en tot horens... tante lin
  7. tante lin:
    1 januari 2011
    hoi rayenan,
    selamat tahun baru 2011. liefs glenn & LINDA
  8. Maudje:
    2 januari 2011
    glas al geheven natuurlijk op jullie avontuurlijk, tuurlijk! Blessed 2011, kippetjes! hugs, van dese kant
  9. Amy:
    3 januari 2011
    heey Lieverdsss !!!

wooh wat is het mooi daarzo zeg. jullie hebben echt leuke foto's en jullie stories zijn echt leuk om te lezen.
    pff ik ben echt stink jaloers hahaha
    nou ik wens jullie nog heel veel pleziert en maak nog een hele hoop mooie herrineringen.

en uiteraard niet te vergeten nog een HEEEEL GELUKKIG NIEUW JAAR !!! 2011

dikke kus Amy
  10. roy the boy:
    3 januari 2011
    Yo sua i dushi, selamat tahun 2011, denk dat ik maar eens die kant op ga om het geluk te zoeken hihi.
    Leuke verhalen heb ze in een ruk ( bedoel ) stuk gelezen. Mmm in onze tijd vonden we playa d'aro al ver. Enjoy verder big hug for the both of you
  11. Glenn:
    6 januari 2011
    Yoo tropen vogels!

Ik volg jullie verhalen op FB en hieroo op de voet. Heerlijk en jaloersmakend! Supertof dat jullie zo'n reis hebben ondernomen.
    Las op FB over jullie duik adventures! Gaaf !!

Keep us updated and enjoy!

PS:Ray, Ik moest v ome Roy vragen of je nog lekkere wijven heb gezien?
  12. mams:
    7 januari 2011
    zo wat een leuke foto's weer zeg en verhaal.......heb ook zin...volgende keer wil mams mee hoor.....lekker kort je haar Lies......gelukkig voor mij kan ik nu een heeeeel klein beetje aftellen voor 3febr...geniet nog en luv you allebei...xxxxxxxxxxx mams..ga broodje kaas eten nu hahahaha